cit cat

Saturday, August 14, 2010

Be careful when buying dates this Ramadaan


Are the DATES you buying to break fast this Ramadaan supplied by-Israel (from the date plantations "stolen" from the-Palestinians)

Medjool or (Mujhoolah) (Arabic: 'unknown') - from Morocco, also grown in the USA, Saudi Arabia, Namibia, Jordan Valley and Israel; a large, sweet and succulent date. It is named unknown because who owned it at first didn't know its specie and thus called it unknown.
What we do know, is that Namibia produces the Medjool date for export. South Africa being one of its importers. We are also aware that importers do not necessarily buy from the closest source.
Growing dates is one of the major agricultural activities carried out by nearly half of the Israeli settlements located in the Jordan Rift Valley, and contributes significantly to their economic viability. "Jordan Plains" and "Jordan River" are the major Israeli date export brands. The main date varieties grown in the Jordan Valley are "Medjoul" and "Deglet Nour". In the case of Jordan Plains, the dates the company markets are grown exclusively on Israeli settlement plantations. Jordan Plains dates are exported in market bulk packages (5 kgs) as "Produce of Jordan Valley - Israel" by the Agrexco Agricultural Export Company under its brand label "Carmel".
It may be called Jordan or Jordan River Valley but the fact is that the land on which these dates are grown was taken away from the Palestinian people. Now some plantations use poor Palestinian children to harvest the dates. They are sent up in cranes and are given a quota of dates to pick for the day. Child labour under harsh and inhumane conditions.
In the case of Jordan River, Jordan River Bio Top and King Solomon (brand names of Hadiklaim - the Israel Date Growers Cooperative Ltd.), dates grown on Israeli settlements are either: co-mingled with dates grown on date plantations inside Israel, packaged at settlement packing houses in bulk packages (5 kgs) which are identical to the bulk packages used at the main Jordan River packing houses inside Israel.
Market bulk packages of dates are available generally via wholesalers and in street fruit and vegetable markets. In supermarkets and produce stores the dates are often re-packaged into smaller quantities which designate Israeli origin. These smaller quantities are sometimes packaged under the supermarket's own label.
All we are asking is that you as the conscious Muslim consumer ask your supplier where the dates are grown. Will your conscience as a human being allow you to consume dates grown on stolen land or dates harvested using child labour under harsh conditions ?
Please pass on to everyone you know. The truth is South Africans consume a huge amount of dates every year, especially during Ramadaan. If South Africa wholesalers are importing from occupied Israel. STOP IT ! NOW.

Tuesday, July 20, 2010

Tuesday, June 29, 2010

SYIRIK DITEMPAT KITA

Semoga anda di rahmati Allah dalam perkara saling ingat mengingati sesama muslim..... amin

Saksikan Program Bersama Ustadz di TV 9 pada 18 dan 19 April 2009 bersama Datuk Dr Amran Bin Kasimin ...sangat menarik bertajuk Sihir.
Cuba renungkan pesanan Professor Datuk Dr Harun Din Al-Hafiz
Seperti yang kite ketahui... Negara kite nie banyak tugu.... Antara yang famousnya
ialah Tugu Kebangsaan, Tugu Helang Laut
kat langkawi dan sebagainya.. Tahukah
kawan2 bahawa pada tahun 1993, Mufti
wilayah persekutuan telah mengeluarkan
fatwa
bahawa ' segala tugu-tugu itu
serta pembinaannya adalah haram....
ciri-cirinya menyerupai berhala...dan
melawatnya juga adalah haram.. '
Setelah fatwa itu dikeluarkan, maka ia
digazetkan bermakna tindakan undang2
boleh dikenekan kepada sesiapa yang
melawat tugu kebangsaan!
Tetapi sayang2... pihak atasan tidak suka
akan
keputusan itu maka disuruhnya pihak
mufti menarik balik fatwa itu... Setelah
berbincang.. . Mufti tersebut tidak mahu
menarik balik fatwa itu.... Maka pihak
atasan
telah menarik balik gazet
tersebut maka apa yang tinggal ialah
fatwa sahaja....
tiada tindakan undang2
yang boleh diambil...

Menurut kupasan Ust. Harun Din, tugu2
ini boleh mendatang syirik...
Beliau berkata... ' bawalah dosa anda
sebesar langit dan bumi kepada Allah dan
Allah mungkin akan mengampunkannya
tetapi jika terdapat walau
sedikit/sebesar zarahpon dosa syirik
maka Allah tidak akan mengampunkan orang itu...'
dan kata beliau lagi... ' walaupun kita
tidak pergi ke tugu2 tetapi jika kita
'redha' atau tidak melakukan apa2,
berdiam diri, maka kita juga akan
mendapat dosa tersebut iaitu
dosa syirik...'
Contoh kedua yang beliau utarakan dalam
perbincangan dosa syirik ini ialah nama
negeri perlis iaitu perlis indera
kayangan... ' Menurut kamus dewan...
indera bermaksud nama tuhan hindu
manakala kayangan bermaksud tempat di
mana tuhan2 bersemayam.. . maka makna
sebenar ialah perlis tempat tuhan hindu bersemayam.. '
Menurut beliau... Nama perlis ini juga
mendatangkan dosa syirik.... Perkara
terakhir yang dibincangkan ialah isu
perlembagaan negara...

Tahukah kawan2 bahawa...
Perlembagaan
Negara Fasa ke-14 mengatakan bahawamana2 undang2 akan terbatal dan tidak
boleh dipakai jika ia bertentangan
dengan undang2 yang telah dinyatakan di
dalam perlembagaan termasuklah undang2
hudud... iaitu undang2 yang dicipta oleh Allah.

Kata beliau seterusnya.. ..
Dosa syirik boleh diakibatkan oleh...
1. Mempertahankan perlembagaan serta undang2 ciptaan manusia dan
membuatkannya mengatasi undang2 ciptaan Allah iaitu hudud dll..
2. Menyokong mereka yang mempertahankan perlembagaan.
3. Mereka yang berdiam diri .
4. MEREKA YANG MENGATAKAN BAHAWA HUKUM
HUDUD ITU ZALIM ( BERMAKNA ALLAH JUGA ADALAH ZALIM)

Dengan ini selesailah tanggungjawab aku
Tolong sebarkanpada semua umat Islam.
Kalau nak beli AL-QURAN
yang dicetak dalam edisi baru. Hati-hatilah kerana ada 4 surah palsu
ciptaan KAFIR laknatullah. Surah-surah itu
adalah :
1) AL-IMAN
2) AL-WASAYA
3 ) AL-TAJASU
4) DANAL-MUSLIMOON
Jangan sesekali layari laman web ! www.thequran. com< http://www.thequran .com / > (Father Zakaria) kerana
segala isinya adalah palsu. Sebarkan jika anda sayangkan ISLAM..... jika sebaliknya.. .
nauzubillah. ..

Wednesday, June 16, 2010

kasut CROCS!!!!!......

Adakah anda si pemakainya?

Wednesday, June 2, 2010

Wednesday, April 14, 2010

Saturday, April 10, 2010

Saturday, April 3, 2010

lawak antarabangsa

Satu hari tu ada sorang orang amerika, orang itali, malaysia dan bangla.. diorang ni ada bisnes la naik helikopter.. lepas beberapa jam diorang berangkat...orang Amerika tu ambik rokok dunhill sebatang dan menyalakannya.. lepas menghisap rokok tu sebanyak dua kali jerr, die buang rokok die tu keluar...Ketiga-tiga orang lain tu kehairanan dan bertanya "apsal ko buang rokok tu? belum habis lagi" Dia dgn penuh bangga berkata "Banyak sgt rokok ada kat Amerika"



Setengah jam lepas tu orang itali tu pulak mengeluarkan sebotol minyak wangi berjenama (Ck tak main la) dan memakai sedikit minyak tersebut lalu membuang botol tersebut keluar (byk lagi isi dia). ketiga-tiga yang lain tu kehairanan dan bertanya "Apsal buang minyak wangi tu? " Orang itali tu menjawab "banyak sangat minyak wangi kat itali".



Orang Malaysia yang tak mahu kalah tu dengan tiba-tiba menolak Bangla keluar dari helikopter. Terkejut giler, dua orang yang lain tu berteriak bertanya "Apsal ko tolak die!!!!????" Orang Malaysia tu menjawab "dah banyak sangat Bangla kat Malaysia " Semua orang tetiba diam dan menjauhkan diri dari orang Malaysia tersebut...



Hehehehehe.... :p

JENAMA SOSEJ TAK HALAL

Berikut adalah senarai brand sosej yg tidak halal. 6 jenama sosej yang telah dikenalpasti dicampur usus babi adalah

· Gourmessa
· Muller's Haus
· Dew Fresh
· Puteri
· Miami Butcher House
· Maspac

Pengilang yang mengeluarkan produk sosej yang menggunakan usus babi dan memasarkan di pasaran tempatan adalah;

· Deluxe Food Services Sdn Bhd di Shah Alam (Gourmessa)
· German Delicatessen - Subang (Muller's Haus dan Dew Fresh)
· Puteri Pan Pacific (Puteri)
· MiamiButcher House - Batu Feringgi (MiamiButcher House)
· Omcorp Sdn Bhd - Bukit Angkat Kajang (Dew Fresh)
· Pacific Refgerating Sdn Bhd (Maspac)

Projek Koordinator PPIM, Noor Nirwandy Mat Noordin berkata, di antara hotel dan restoran yang disyaki menyajikan dan menjual sosej menggunakan usus babi adalah

· Palace of Golden Hor ses
· Coffee Bean Tea Leaf
· Hotel Equatorial
· Ikea Cafe
· Muller Sausage..

Sila sebarkan pada rakan2 islam yg lain...